HTML

Már csak ennyi van hátra:

Ez meg mi?

20 kg-os fogyásom gyötrelmes története. Avagy, hogyan formálom puhány testem Chuck Norris keménységűre.

Friss topikok

  • 100nappokol: @morningshadow: köszönöm szépen a tippet. Ismerem a programot csak a "kis térrel" van problémám. M... (2012.12.06. 10:48) 031.

178. Táplálékkiegészítők I. - Vitaminok, ásványi anyagok és társai

2013.05.01. 22:11 :: 100nappokol

Na a múlthétvégén ismét volt mérlegelés és hát nem emlékszem pontosan de a testzsír/izom százalék már jobban tükrözte a szerintem reális eredményeket.

Hétfő óta "ismét" elkezdtem diétázni. Most nagyon odafigyelek a makrotápanyagok mennyiségére. 76 kg vagyok kb. és ehhez mérten 3g fehérje / testsúly kg, 2 g ch / tskg. és 20 g zsír. A zsírból is inkább telítetlen zsírok. Na és persze sok rost. Ezt most nagyon precízen betartom. Úgy érzem ez hatásos és még az amúgy is csekély izomzatomat sem fogja teljesen lepusztítani. Belátom, hogy amit az első napokban csináltam nem feltétlenül volt  jó. Sokat olvastam a témában és próbálom magam egyre jobban okosítani :)
Sajnos a diétában biztos, hogy lesz egy "kis" izomveszteségem is de ezt próbálom a minimálisra korlátozni. Ebben sok szerepe van a táplálék kiegészítőknek.

Na de ne rohanjunk előre a kiegészítők között. Először is a leges legfontosabb a diéta alatt, meg amúgy is a:

Vitaminok, ásványi anyagok és társai


Először is ha táplálék kiegészítő vásárlására adod a fejed vegyél egy jó multivitamint. Ez nekem majdnem sikerült is. Jelenleg a Biotech One-A-Day nevű multivitamin tablettáját szedem. Nem mondanám rossz terméknek de tudok ennél jobbat is, de majd a végén kitérek rá.

Multivitamin mellé ajánlott egy nagy adag C vitamin is. Ebből sosem elég. Én speciel egy ugyancsak Biotech terméket használok: Vitamin C-1000 with rosehipsEz tartalmaz még Kálciumot és csipkebogyó kivonatot is. (Az utóbbi nem tudom mire jó de biztos nagyon hasznos :D ). C vitaminból szinte bármelyik jó. Érdemes megnézni az összetétel/ár arányát és így dönteni a vásárlásnál. A napi 1000mg az már megfelelő.

Ásványi anyagokra is szükségünk lesz nem csak a vitaminokra. Bár vannak olyan termékek mint pl. a One-A-Day is ami mindkettőt tartalmazza de az a mennyiség nem elég. Én jelenleg, milyen meglepő, egy Biotech terméket használok (nem azért mert ezt a márkát tartom a legjobbnak), vagyis fogok használni ha megérkezik: Multi Mineral Complex.

Nagyon fontos kiegészítő még az Omega-3 zsírsav. Micsoda? Zsírt egyek diéta alatt? Azt meg, hogy? Igen! Ez egy nagyon fontos kiegészítő. Akár órákig fejtegethetném, hogy miért érdemes szedni. De inkább olvasd el ezt a cikket róla. Elég jól összefoglalja. Röviden:

A linolénsav (mely egy omega-3 zsírsav) a legfontosabb esszenciális zsírsav az emberi szervezet számára. Biokémiai reakciók ezreiben játszik szerepet, beleértve az immunrendszer működését, az állóképesség javítását, valamint a szív-és érrendszerre, a szaporítószervekre és idegrendszerre gyakorolt előnyös hatását.

Per pill. nem shop.builder -est szedek, de útban vagy egy Scitec termék. Szóval egyetek Omega-3-at! Sokat! Kivéve ha eszkimó vagy :)

30 év felett meggondolandó a Co-Q10 koenzim utánpótlásáról is gondoskodni. Mivel van itthon így jelenleg én is szedem. Ártani nem árthat. Sőt! Viszont ha elfogy nem fogok további adagot rendelni. Pedig hasznos cucc. Antioxidáns, szív és érrendszerre jó hatással van, lassítja az öregedést stb.

Én személy szerint a Scitec Multi-Pro Plus terméket tartom a legjobbnak. Nem számoltam utána de szerintem sokkal jobban megéri mint külön külön megvenni a bogyókat. Ez egy pakk amiben az előbb leírt cuccok mind megtalálhatóak. Plusz még olyan is amiről nem ejtettem szót de nagyon jó hatással vannak a szervezetre (pl.: Lecitin, Luetin stb.) Ha elfogyott a mostani készletem nagy valószínűséggel ilyet fogok rendelni.

Ez egy elég rövid és néhol szubjektív leírás volt a vitaminokról és társairól. Egy biztos, hogy ezekre mindenkinek szüksége van! Hiába mondod, hogy te sok gyümölcsöt meg zöldséget meg még ki tudja mit eszel. Sajnos azok a termékek amik hozzád a teszkóból vagy a spárból eljutnak gyakorlatilag lófaszt sem érnek. A rost bevitelre alkalmasak de csodát ne várjatok tőle.

A következő posztomban a fehérjékről fogok írni. Az egy hosszabb és kicsit részletesebb lesz így nem zsúfolnám ide.

Szólj hozzá!

Címkék: edzés diéta fogyás vitamin táplálékkiegészítő táplálék ásványi anyag biotech scitec

A bejegyzés trackback címe:

https://100nappokol.blog.hu/api/trackback/id/tr655260452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása